Dacia, program ambițios de lansări în următorii ani: Sandero facelift, Spring 2, C-Neo
Sursa poza si informatii: economica.net
Dacia își dezvăluie planurile ambițioase de expansiune: facelift pentru Sandero, un nou Spring, și proiectul C-Neo
După ce a asigurat succesul lansării noilor SUV-uri, Duster 3 și Bigster, Dacia, parte a grupului Renault, se pregătește pentru următoarea etapă în care își va continua modernizarea gamei de modele, punând un accent deosebit pe integrarea tehnologiei electrice.
Sandero primește un facelift și devine hibrid
Primul pas în acest plan este modernizarea modelului de succes Sandero. Acesta va beneficia de un facelift la nivelul designului frontal, aliniindu-se la stilul impus de modelele Duster 3 și Bigster. Facelift-ul Sandero nu reprezintă doar o schimbare estetică, ci și o inovație tehnologică, deoarece, pentru prima dată, acest model din clasa subcompactă va fi disponibil cu o motorizare hibridă. Potrivit surselor din presa franceză, debutul comercial va avea loc în primăvara anului 2026. Restilizarea va include și dotările sofisticate disponibile deja pe Duster 3, pregătind Sandero pentru era electrică a viitorului.
Jogger își schimbă înfățișarea și adoptă tehnologia hibridă
În ceea ce privește modelul Jogger, singurul din gama Dacia ce oferă trei rânduri de scaune, acesta va suferi o restilizare frontală pentru a se adapta noilor tendințe. De asemenea, va integra unele dintre dotările moderne ale Duster 3 și va primi un motor hibrid de 155 CP, până acum disponibil doar pe Bigster.
Viitorul Spring – mai mare și mai performant
Primul model electric Dacia, Spring, va avea un succesor în 2027. Designul va fi complet nou, cu o ușoară creștere a dimensiunilor, împrumutând platforma tehnică a lui Renault Twingo. Noul Spring va fi fabricat în Europa și va menține un preț atractiv, de aproximativ 18.000 de euro.
Sandero se reinventează în 2028
Odată cu a patra generație Sandero, care va debuta la sfârșitul anului 2027, modelul va trece într-o nouă etapă evolutivă. Stepway, acum o versiune a Sandero, va deveni un model independent, orientându-se către segmentul crossover. Deși vor împărți motoarele, inclusiv variantele electrice, Sandero va continua ca un hatchback urban, în timp ce Stepway se va concentra pe un design și o utilitate outdoor, reminiscente modelului Captur de la Renault.
Proiectul C-Neo – extinzând granițele segmentului C
Detaliile exacte ale debutului nu sunt încă dezvăluite, dar Dacia nu neglijează clasa compactă (C). Proiectul C-Neo va aduce două noi modele: un sedan clasic și o berlină cu hayon plonjat, un concept profitabil pentru Skoda Octavia. Aceste modele vor oferi mărcii o prezență extinsă în acest segment, alături de Jogger și Bigster.
Duster cu un twist sportiv
În final, se vehiculează o versiune a Duster cu plafon înclinat, inspirată de Renault Arkana. Această versiune ar putea să nu fie disponibilă pe piața europeană, fiind destinată piețelor din nordul Africii și America Latină, dar promite o estetică sportivă adaptată dorințelor clienților care caută un vehicul unic în gamă.
Parcursul strategic al Daciei subliniază o repoziționare atentă pe o piață auto în schimbare, promițând modele inovatoare și accesibile unei varietăți de nevoi ale consumatorilor.
Citește și:
- "Viitoarea generație Dacia Sandero va avea un nou design, dar va rămâne în categoria hatchback"
- "Dacia C-Neo, un proiect care va aduce un break 4X4 și un sedan în familia mărcii"
- "Dacia ar putea transforma Sandero Stepway în model de sine stătător"