Erbașu a construit mai mult de jumătate din tronsonul de autostradă din Transilvania preluat de la Bechtel

Erbașu a construit mai mult de jumătate din tronsonul de autostradă din Transilvania preluat de la Bechtel

Tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, lung de 26,35 kilometri, a ajuns la un grad de finalizare fizică de 55%, fiind construit în mare parte de Grupul Erbașu. Afirmația vine direct de la Cristian Erbașu, care a participat recent la o discuție cu reprezentanți ai constructorilor și ai Consiliului Concurenței. Conform acestuia, lucrările avansează conform planului, iar termenul de finalizare, estimat pentru perioada iulie-august 2026, va fi respectat cu condiția unor ajustări minore.

Termenul de finalizare și un posibil nod rutier suplimentar

În ciuda progresului solid, este posibilă o ușoară prelungire a termenului, cu aproximativ una-două luni. Această ajustare va fi necesară deoarece constructorul va fi însărcinat să realizeze și un nod rutier adițional, al cărui amplasament nu a fost încă stabilit exact, dar cel mai probabil va fi situat aproape de capătul autostrăzii deja existent. Această cerință suplimentară impune o modificare a planificării inițiale, dar nu pune în pericol finalizarea generală a proiectului.

Din contractul Bechtel la un nou început cu Erbașu

Tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș a avut o istorie turbulentă. Încă din 2003, pe vremea când contractul era deținut de Bechtel, au fost realizate câteva progrese notabile, inclusiv construirea unui viaduct impresionant peste apă. Totuși, contractul Bechtel a fost reziliat, iar acest segment a rămas nefinalizat pentru o lungă perioadă.

Grupul Erbașu a preluat acest lot la sfârșitul anului 2023, cu un contract în valoare de aproape 180 de milioane de euro fără TVA. Cifra semnificativă reflectă complexitatea și importanța acestui tronson pentru infrastructura românească. După începerea lucrărilor efective în ianuarie 2025, Erbașu a reușit să depășească pragul de jumătate din execuția fizică.

Acesta este primul contract de autostradă obținut de firma Construcții Erbașu pe teritoriul României și beneficiază de finanțare europeană prin Programul Transport 2021-2027, un program-cheie care susține dezvoltarea infrastructurii rutiere pe termen mediu și lung.

Un tronson „blestemat” cu multiple încercări eșuate

Lotul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost adesea denumit „blestemat” în mediul construcțiilor din România. Înainte ca Erbașu să primească contractul, au fost organizate și contestate trei runde de licitații, fiecare întâmpinând controverse și probleme birocratice. Mai mult, un contract anterior a fost semnat, dar a fost reziliat chiar înainte de începerea lucrărilor, ceea ce a întârziat semnificativ demararea efectivă a șantierului.

Astfel, preluarea și avansarea lucrărilor de către Grupul Erbașu reprezintă un pas important spre deblocarea unei situații complicate și o confirmare a capacității firmei de a gestiona proiecte importante de infrastructură de transport în România.

Importanța tronsonului Suplacu de Barcău – Chiribiș

Deschiderea acestui segment este așteptată să aducă beneficii semnificative regiunii Transilvania, oferind o cale rapidă și sigură pentru transportul de pasageri și mărfuri. Finalizarea tronsonului va contribui la consolidarea rețelei naționale de autostrăzi, facilitând conexiuni mai eficiente între zonele de nord-vest și restul țării.

Mai mult, progresul acestui proiect demonstrează și capacitatea companiilor românești să gestioneze contracte complexe de infrastructură, susținute prin fonduri europene și control riguros al calității și termenelor.


În concluzie, construcțiile realizate de Grupul Erbașu pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș progresează constant, cu peste jumătate din acest drum deja construit. În ciuda unui termen prelungit cu o lună – două, pentru realizarea unui nod rutier adițional, totul este pe drumul cel bun pentru terminarea lucrărilor până în vara anului 2026, marcând astfel un succes important în domeniul infrastructurii rutiere din România.

*Informațiile au fost preluate din presa locală și naționala.

Florin Nedelea

Florin Nedelea are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Buzău. Născut în cartierul Micro 14, Florin este conectat profund la realitatea orașului și la nevoile comunității. Cu o experiență de peste 10 ani în presa locală și un background în Comunicare și Jurnalism, aduce zi de zi știri, interviuri și reportaje realizate cu atenție, corectitudine și implicare.Florin este genul de reporter care cunoaște fiecare colț din Buzău și știe că o comunitate bine informată este o comunitate mai puternică.

Știri Generale

Știri Generale
Cât timp va mai juca la Metalul?
Cazul fetiței decedate la stomatolog. Clinica spune că avea toate avizele necesare pentru procedurile de sedare profundă
Ce s-a întamplat ieri - 14 noiembrie 2025 - în Buzau
Ce se întâmplă acum cu celebra stațiune Băile Herculane, lăsată în paragină. Hotelurile au fost confiscate
Cele mai importante evenimente culturale din Buzau - 15 noiembrie 2025
Columbia va cumpăra avioane de vânătoare suedeze pentru care va plăti 4,3 miliarde de dolari, în contextul unei relații tensionate cu SUA
Contract semnat pentru noul pod de la Nehoiu; podul de la Siriu a fost dat în folosință azi
decizie finală pentru echipa locală
doar 16 angajați în loc de aproape dublu, conform organigramei
Donald Trump își retrage sprijinul pentru Marjorie Taylor Greene, membră a Congresului SUA și figură importantă a mișcării MAGA, ca urmare a sprijinului acordat de ea pentru declasificarea dosarului Epstein
Duelul decisiv cu Maccabi pentru accederea în primăvara europeană