FOTO Se deschide un nou pasaj rutier lângă București. Unde e și cui folosește

FOTO Se deschide un nou pasaj rutier lângă București. Unde e și cui folosește

Un nou pasaj rutier important urmează să fie deschis în apropierea Capitalei, facilitând accesul direct către Autostrada A2. Proiectul face parte din „Centura ocolitoare Brănești” – etapa a doua – care este în prezent în construcție și are termen de finalizare stabilit pentru iunie 2026. Această investiție este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), un program derulat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în colaborare cu Primăria Brănești și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu sprijinul Consiliului Județean Ilfov.

Pasajul rutier de peste 450 metri: o soluție pentru fluidizarea traficului

O componentă esențială a acestei prime etape a proiectului este construcția unui pasaj rutier care va traversa calea ferată CF800. Pasajul va avea o lungime de aproximativ 450 de metri, fiind gândit pentru a elimina intersecțiile cu nivel și a îmbunătăți semnificativ fluența traficului în zonă. Potrivit secretarului de stat în Transporturi, Dan Șerioșteanu, beneficiază de această facilitate și un drum de legătură ce conectează pasajul de strada Industriilor III, precum și un sens giratoriu nou amenajat pe DN3.

Acest ultim element – sensul giratoriu – va reorganiza circulația pe Drumul Național 3, oferind o soluție mai sigură și mai eficientă pentru șoferi. Astfel, conexiunea între A2 și DN3 va deveni mult mai simplă, scurtând semnificativ timpii de parcurs și reducând aglomerația.

Impact economic și dezvoltare în zona Brănești

Noul pasaj rutier nu reprezintă doar o soluție pentru traficul rutier, ci are și o miză economică importantă. Zona în care este amplasat pasajul a cunoscut o dezvoltare industrială semnificativă în ultima perioadă, iar facilitatile oferite vor sprijini și mai mult această creștere.

Un exemplu elocvent este investiția companiei Makita, care a relocat deja cea mai mare parte a producției din Marea Britanie la facilitățile sale din România. Mai mult, compania ia în considerare mutarea și producției din China în această zonă, ceea ce subliniază potențialul industrial crescut al regiunii. Conexiunea îmbunătățită între A2 și DN3 va permite o distribuție rapidă și eficientă a produselor și materialelor, atrăgând astfel noi investitori și facilitând dezvoltarea economică locală.

„Facem încă un pas important pentru fluidizarea traficului între autostrada A2 și DN3, ceea ce va contribui la optimizarea transportului și la consolidarea arealului industrial din apropierea Brăneștiului,” a declarat Dan Șerioșteanu.

Proiect finanțat prin PNRR și parteneriate locale

Realizarea pasajului rutier face parte dintr-un proiect amplu finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Implementarea sa presupune un parteneriat strâns între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Primăria Brănești și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu sprijinul Consiliului Județean Ilfov. Această colaborare asigură o bună coordonare a lucrărilor și respectarea termenelor, în beneficiul direct al șoferilor și al mediului economic local.

Ce urmează după finalizarea pasajului

După finalizarea acestei etape a Centurii ocolitoare Brănești, accesul direct către Autostrada A2 va fi mult mai facil pentru locuitorii și companiile din zonă. Etapa a doua, aflată tot în execuție, continuă dezvoltarea rețelei rutiere și se așteaptă să fie gata în a doua jumătate a anului 2026.

Acest proiect subliniază angajamentul autorităților față de modernizarea infrastructurii rutiere, creșterea competitivității economice și reducerea problemelor legate de trafic, în special în zonele din jurul Bucureștiului care au cunoscut un impuls important de dezvoltare industrială și rezidențială.


În concluzie

Noul pasaj rutier de lângă București, care traversează calea ferată, reprezintă o realizare esențială pentru fluidizarea traficului și susținerea dezvoltării economice locale. Prin facilitarea accesului către Autostrada A2 și reorganizarea circulației pe DN3, proiectul sprijină investitorii importanți din zonă și promite o mobilitate sporită pentru toți participanții la trafic. Finalizarea lucrărilor este programată pentru 2026, iar beneficiile vor fi resimțite rapid în întreaga regiune Ilfov-Brănești.


Surse: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, declarații Dan Șerioșteanu, Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

*Informațiile au fost preluate din presa locală și naționala.

Florin Nedelea

Florin Nedelea are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Buzău. Născut în cartierul Micro 14, Florin este conectat profund la realitatea orașului și la nevoile comunității. Cu o experiență de peste 10 ani în presa locală și un background în Comunicare și Jurnalism, aduce zi de zi știri, interviuri și reportaje realizate cu atenție, corectitudine și implicare.Florin este genul de reporter care cunoaște fiecare colț din Buzău și știe că o comunitate bine informată este o comunitate mai puternică.

Știri Generale

Știri Generale
Date oficiale. Peste un sfert dintre români sunt săraci lipiți
elevii s-au întâlnit cu oaspeți din India
Fără precedent: Blackout total.  Ucraina rămâne în beznă până la 16 ore pe zi fără curent electric, producția de energie a ajuns la zero
Fost ministru USR, critică dură la președintele Nicușor Dan: E periculos ca firmele să facă legea
FOTO – VIDEO Autostrada Moldovei A7: Cum arată loturile care vor mai fi deschise până la finalul anului
Mesaj fără echivoc al premierului Ilie Bolojan: Fantomele urii și intoleranței sunt tot mai prezente
Metalul caută a cincea victorie consecutivă mâine, în meciul cu CS Dinamo
Mihai Răzvan Moraru și-a anunțat candidatura independentă pentru președinția Consiliului Județean Buzău, susținut de PNL și USR
Noi atacuri masive ale Rusiei asupra rețelei electrice a Ucrainei. “Una dintre cele mai dificile nopți”, se lucrează la restabilirea alimentării
Nou calendar de închidere a centralelor electrice pe cărbune, ultima se oprește definitiv în 2032. Legea a fost scrisă
Poliția și trupele speciale mobilizate fără motiv