HARTA Traseul actualizat al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău: „Puteau face bucla puțin mai mare să ajungem și pe la Ploiești” – reacțiile pasionaților de infrastructură

HARTA Traseul actualizat al Autostrăzii A13 Brașov – Bacău: „Puteau face bucla puțin mai mare să ajungem și pe la Ploiești” – reacțiile pasionaților de infrastructură

O nouă variantă pentru traseul autostrăzii A13, care va lega Brașovul de Bacău, a fost prezentată recent la sediul Consiliului Judeţean Brașov. În cadrul unei întâlniri la care au participat oficiali de rang înalt din colaborare cu Primăria municipiului și reprezentanți ai localităților brașovene implicate, s-au discutat atât progresele, cât și dilemele legate de acest proiect ambițios, potrivit Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).

Detaliile Noii Trasee și Provocările Sale

Traseul autostrăzii traversează mai multe localități importante din județul Brașov, printre care Codlea, Hălchiu, Braşov, Bod, Sânpetru, Hărman, și Prejmer, înainte de a ajunge la limita cu județul Covasna. Acest segment de 37 de kilometri cuprinde noduri rutiere esențiale la intersecțiile cu drumurile naționale și județene, și include un tunel special conceput pentru a proteja aria naturală a Dealului Lempeş.

Noduri Rutiere și Conexiuni Esențiale

Kilometrul zero al autostrăzii A13 este plasat la intersecția cu Autostrada A3 București – Brașov, situată la nord de Codlea. De aici, traseul autostrăzii păstrează cursul inițial până la intersecția cu DN13, unde este amenajat un nod de legătură important. Mai departe, se iau în considerare planurile de extindere la patru benzi ale tronsonului dintre ieșirea din Brașov și intersecția Bod-Hălchiu, ceea ce va armoniza cele două proiecte de infrastructură.

Reacții din Comunitățile Pasionaților de Infrastructură

Anunțarea noului traseu al autostrăzii a provocat numeroase reacții în cadrul comunității de pasionați de infrastructură. Unele dintre aceste reacții variază de la critici amuzante la comentarii constructive. Utilizatorii forumului PeUndeMerg.ro și Asociația Pro Infrastructură au fost deosebit de vocali, exprimându-și neliniștea cu privire la alegerea traseului care intersectează o rezervație naturală.

Îngrijorări privind Impactul Asupra Mediului

Una dintre cele mai discutate probleme este legată de trecerea autostrăzii prin Dealul Lempeş, ceea ce a fost văzut ca un factor care ar putea întârzia construcția. Pasionații de infrastructură se întreabă de ce a fost selectată această rută care implică lucrări complexe și costisitoare în arii protejate. „De ce să alegi varianta care trece printr-o rezervație naturală, când se cunosc deja provocările și posibilele întârzieri?”, întreabă un utilizator al unui forum de specialitate.

Studiul de Fezabilitate în Pregătire

Pe lângă îngrijorările exprimate, este important de menționat că contractul pentru studiul de fezabilitate al acestei autostrăzi a fost acordat unei firme deja controversate, Consitrans. Aceasta a întâmpinat critici anterioare pentru alte proiecte din România. Potrivit CNIR, finalizarea studiului de fezabilitate este programată pentru septembrie 2026, și va include o serie de evaluări și documentații necesare.

Un Proiect de Anvergură pentru România

Autostrada A13 este parte integrantă a coridorului de conectivitate „Carpatia” și este un element central în Planul Investițional al României 2021 – 2030. Odată finalizată, autostrada ar urma să îmbunătățească semnificativ conectivitatea între regiunile estice și centrale ale țării, contribuind la dezvoltarea economică și socială a zonei.

Acest proiect rămâne, așadar, unul de mare importanță și atenție, cu potențialul de a genera transformări semnificative pentru regiunea pe care o traversează.

*Informațiile au fost preluate din presa locală și naționala.

Florin Nedelea

Florin Nedelea are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Buzău. Născut în cartierul Micro 14, Florin este conectat profund la realitatea orașului și la nevoile comunității. Cu o experiență de peste 10 ani în presa locală și un background în Comunicare și Jurnalism, aduce zi de zi știri, interviuri și reportaje realizate cu atenție, corectitudine și implicare.Florin este genul de reporter care cunoaște fiecare colț din Buzău și știe că o comunitate bine informată este o comunitate mai puternică.

Știri Generale

Știri Generale
Date oficiale. Peste un sfert dintre români sunt săraci lipiți
elevii s-au întâlnit cu oaspeți din India
Fără precedent: Blackout total.  Ucraina rămâne în beznă până la 16 ore pe zi fără curent electric, producția de energie a ajuns la zero
Fost ministru USR, critică dură la președintele Nicușor Dan: E periculos ca firmele să facă legea
FOTO – VIDEO Autostrada Moldovei A7: Cum arată loturile care vor mai fi deschise până la finalul anului
Mesaj fără echivoc al premierului Ilie Bolojan: Fantomele urii și intoleranței sunt tot mai prezente
Metalul caută a cincea victorie consecutivă mâine, în meciul cu CS Dinamo
Mihai Răzvan Moraru și-a anunțat candidatura independentă pentru președinția Consiliului Județean Buzău, susținut de PNL și USR
Noi atacuri masive ale Rusiei asupra rețelei electrice a Ucrainei. “Una dintre cele mai dificile nopți”, se lucrează la restabilirea alimentării
Nou calendar de închidere a centralelor electrice pe cărbune, ultima se oprește definitiv în 2032. Legea a fost scrisă
Poliția și trupele speciale mobilizate fără motiv