Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro

Ministrul Transporturilor: Portul Constanța este principalul nod comercial al Mării Negre, cu investiții de două miliarde de euro Sursa poza si informatii: economica.net

Portul Constanța: Investiții de aproape două miliarde de euro pentru principalul hub al Mării Negre

Un pilon strategic al comerțului regional

Portul Constanța continuă să joace un rol esențial în rețeaua comercială dintre Europa și Orientul Mijlociu, fiind conturat ca un nod de tranzit crucial pentru traficul maritim de pe Marea Neagră. Ministrul Transporturilor, Șerban, subliniază că investițiile totale de aproape două miliarde de euro susțin activitatea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA (CN APM SA), având un impact direct și pozitiv asupra economiei naționale.

Proiecte finalizate și în desfășurare

În ultima perioadă, Portul Constanța a devenit scena unor modernizări semnificative. Printre proiectele deja finalizate se numără extinderea drumului Poarta 10 bis la patru benzi, cu o investiție de 12,69 milioane de euro, modernizarea infrastructurii pentru protecția mediului (PROTECT) evaluată la 15,03 milioane de euro și construirea unui drum și a unei parcări în zona cheu fluvio-maritim, care a costat 3,26 milioane de euro.

Pe lângă acestea, sunt implementate sau pregătite mai multe proiecte majore. Acestea includ modernizarea infrastructurii electrice (23,05 mil. €), extinderea cheurilor în zona Midia (16,93 mil. €), implementarea E-COLD pentru reducerea poluării navelor (18,8 mil. €) și deschiderea la patru benzi a drumului Poarta 7 — Pod Canal, cu un buget de 50 de milioane de euro.

Un Master Plan Rutier ambițios urmează să îmbunătățească conectivitatea portului, având alocată o sumă impresionantă de 122,6 milioane de euro. De asemenea, proiecte de dragaj, dezvoltarea capacității feroviare, precum și construcția unui parc fotovoltaic și a unei parcări securizate sunt doar câteva dintre inițiativele restante, însumând un total de 1,93 miliarde de euro.

Inovație și sustenabilitate

Ministrul transporturilor a evidențiat că portul nu este doar un motor economic, ci și un exemplu de inovație și sustenabilitate. Extinderea infrastructurii portuare include și tehnologii moderne precum energia regenerabilă, printr-un parc fotovoltaic cu un buget de 11,3 milioane de euro. De asemenea, parcarea securizată alăturată autostrăzii A4, cu un cost de 43,37 milioane de euro, adaugă un plus de siguranță și eficiență operațiunilor logistice.

Reabilitarea Digului de Nord

Reabilitarea Digului de Nord, crucială pentru protecția portului, este un alt proiect major aflat în plină desfășurare. Acesta include lucrări de reparare și consolidare pe tronsonul Poarta 1 — Farul Alb, cu activități precum etanșarea și umplerea dălilor, consolidarea bermelor și înlocuirea stabilopozilor.

Sprijin pentru turism

Portul Constanța nu este doar un centru comercial; noul terminal de pasageri, descris de Șerban ca fiind modern și primitor, este pregătit să primească turiști în cele mai bune condiții.

În concluzie, Portul Constanța reprezintă mai mult decât o facilitate logistică; este un centru economic vital, cu investiții strategice care îl poziționează ca principal nod comercial în regiune. Aceste eforturi construiesc nu doar viitorul transportului maritim românesc, ci și al economiei naționale în ansamblu.


Florin Nedelea

Florin Nedelea are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Buzău. Născut în cartierul Micro 14, Florin este conectat profund la realitatea orașului și la nevoile comunității. Cu o experiență de peste 10 ani în presa locală și un background în Comunicare și Jurnalism, aduce zi de zi știri, interviuri și reportaje realizate cu atenție, corectitudine și implicare.Florin este genul de reporter care cunoaște fiecare colț din Buzău și știe că o comunitate bine informată este o comunitate mai puternică.

Știri Generale

Știri Generale
Ce s-a întâmplat cu panourile solare plutitoare, proiect de 16 milioane de euro ce urma a fi finanțat prin PNRR
China a început construcția unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din istorie
Circa 140 de Angajați Își Vor Pierde Locurile de Muncă
Cum devii prosumator într-un timp mai scurt? 7 aspecte de care să ții cont
Cum poate fi salvat litoralul românesc. Soluția gândită de un profesor universitar poate fi aplicată chiar de anul acesta
După Doar un An de Funcționare! Unde Vor Merge Elevii în Vacanță?
Efectul Nibiru, lansat de Selly: 800 de euro/mp pentru un teren în Costinești. Anunțurile de vânzare s-au înmulțit. Câți turiști vin anual în mica stațiune de pe litoral
François Provost (Renault): Echipa din România trebuie să fie foarte prudentă și concentrată în privința competitivității
Necesitatea Decolmatării și Curățării pentru Un Nou Val de Atracții Ecomaritime
Probleme nesfârșite și scandaluri cu jucătorii! Află ce se ascunde în spatele excluderii.
SUA: Trump a semnat decretul care majorează taxele vamale pentru zeci de ţări