Numărul pasagerilor care a circulat cu trenul a scăzut cu 7,5%, la 16,102 milioane, față de 2024

Numărul pasagerilor care a circulat cu trenul a scăzut cu 7,5%, la 16,102 milioane, față de 2024 Sursa poza si informatii: economica.net

Într-un context economic provocator, numărul călătorilor care au ales calea ferată s-a redus cu 7,5%, ajungând la 16,102 milioane, comparativ cu anul precedent. Potrivit datelor furnizate recent, distanța parcursă de pasageri a înregistrat un declin de 8,1% în perioada analizată.

Transportul feroviar de mărfuri în declin

În contextul transportului de mărfuri pe căile ferate, situația este și mai complexă. Volumul total al bunurilor transportate a scăzut cu 18,5% față de primul trimestru din 2024, singura excepție fiind tranzitul, care a înregistrat o creștere de 47,7%. În total, au fost transportate 9,034 milioane de tone de mărfuri, din care 79,9% au reprezentat transport intern.

Diviziunile dominante în transportul de mărfuri

Sectorul transportului de mărfuri a fost dominat de câteva diviziuni principale. Produsele din cocs și rafinate din petrol au reprezentat 26,5% din totalul mărfurilor, în timp ce cărbunele, lignitul, țițeiul și gazele naturale au reprezentat alte 21,4%. În ceea ce privește distanța parcursă de mărfuri, o pondere de 36% a fost alocată produselor din cocs și petrol rafinat, în timp ce 9,4% a fost dedicată metalelor de bază și produselor metalice finisate, cu excepția echipamentelor și mașinilor.

Indicatorii tehnico-economici și evoluția lor

Institutul Național de Statistică (INS) remarcă o scădere generală a indicatorilor tehnico-economici în transportul feroviar, comparativ cu perioada similară a anului anterior. Totuși, s-au remarcat câteva creșteri izolate. Timpul mediu de rulaj al vagoanelor de marfă a crescut cu 23,5%, iar viteza medie comercială a trenurilor de mărfuri a înregistrat un avans de 1,4%.

Declinuri semnificative în alți indicatori

Pe de altă parte, mai mulți indicatori au suferit scăderi semnificative. Parcursul mediu zilnic al vagoanelor de marfă a scăzut cu 30,4%, și numărul vagoanelor încărcate din străinătate a coborât cu 17,5%. De asemenea, parcursul zilnic al locomotivelor folosite pentru transportul mărfurilor s-a redus cu 14,9%, iar numărul vagoanelor încărcate pe rețeaua CFR a scăzut cu 11,1%. Alt aspect important este că parcursul automotoarelor a înregistrat o diminuare cu 5,6%, iar viteza medie comercială a trenurilor de pasageri a coborât cu 2,5%. În plus, greutatea medie brută a vagoanelor de marfă s-a micșorat cu 2,1%.

Aceste evoluții îngrijorătoare subliniază provocările cu care se confruntă transportul feroviar atât în sectorul pasagerilor, cât și al mărfurilor. Deși trecerea timpului a adus anumite îmbunătățiri minore, cum ar fi creșterile de eficiență în anumite ramuri, rămân multe aspecte care necesită atenție și soluții inovatoare pentru a sprijini revitalizarea acestui sector crucial pentru economia românească.


Florin Nedelea

Florin Nedelea are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Buzău. Născut în cartierul Micro 14, Florin este conectat profund la realitatea orașului și la nevoile comunității. Cu o experiență de peste 10 ani în presa locală și un background în Comunicare și Jurnalism, aduce zi de zi știri, interviuri și reportaje realizate cu atenție, corectitudine și implicare.Florin este genul de reporter care cunoaște fiecare colț din Buzău și știe că o comunitate bine informată este o comunitate mai puternică.

Știri Generale

Știri Generale
Ce s-a întâmplat cu panourile solare plutitoare, proiect de 16 milioane de euro ce urma a fi finanțat prin PNRR
China a început construcția unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din istorie
Circa 140 de Angajați Își Vor Pierde Locurile de Muncă
Cum devii prosumator într-un timp mai scurt? 7 aspecte de care să ții cont
Cum poate fi salvat litoralul românesc. Soluția gândită de un profesor universitar poate fi aplicată chiar de anul acesta
După Doar un An de Funcționare! Unde Vor Merge Elevii în Vacanță?
Efectul Nibiru, lansat de Selly: 800 de euro/mp pentru un teren în Costinești. Anunțurile de vânzare s-au înmulțit. Câți turiști vin anual în mica stațiune de pe litoral
François Provost (Renault): Echipa din România trebuie să fie foarte prudentă și concentrată în privința competitivității
Necesitatea Decolmatării și Curățării pentru Un Nou Val de Atracții Ecomaritime
Probleme nesfârșite și scandaluri cu jucătorii! Află ce se ascunde în spatele excluderii.
SUA: Trump a semnat decretul care majorează taxele vamale pentru zeci de ţări